Hvorfor antagelser er dårligt for Business

Vi gøre antagelser, når vi ikke forstår en situation. Det er en naturlig reaktion på umiddelbart udfylde manglende information ved at gøre vores egen historie. Det gør vi, fordi vi gerne forsøge at få mening ud af mennesker og situationer. Problemet med dette er at de fleste af den tid vores historie er forkert, der forårsager alle slags komplikationer. Faktum er, vi ved ikke, hvad sandheden er, medmindre vi spørge.
Så meget som vi gerne tror, vi ved, hvad andre tænker, ikke kan vi simpelthen læse tanker. Nogle gange vi tror vi har super magt at kende grundene til hvorfor folk gør tingene de gør (uden at spørge dem), som er temmelig anmassende. Husk, at ikke alle ser verden på samme måde du gør (shocker, jeg kender, men det er let at glemme).
Brug for en anden grund til at stoppe med at lave antagelser? Prøv at dreje det rundt, tror du, at andre mennesker kan læse dit sind? Ønsker du, at nogen gør en historie (en antagelse) om, hvad du tænker og føler? Eller ville du foretrække, hvis de spørger du?
Når du spørger i stedet for Antag, kan du ikke altid få et svar du kan lide eller forventer. Stadig, spørger er meget bedre end at gøre din egen historie, fordi så du er i stand til at gøre en informeret næste skridt.
Stille spørgsmål synes at være en nem ting at gøre, så hvorfor vi gør ikke det oftere? Hvorfor vi nogle gange bliver lammet når det drejer sig tid til at:
-Kontakte en klient til at finde ud af, hvorfor de ikke har reageret på et telefonopkald eller e-mail
-Spørg en partner, hvis de er tilfredse med den måde, du arbejder sammen
-Spørg en kollega, hvis de stadig planer om at gøre denne Introduktion til dig, som de lovede
Det går noget som dette. Antag, at du ser en potentiel klient på et netværksmøde, han ser du også, men når du forsøger at nærme sig ham for en chat forlader han brat. Det er alt, hvad der skete, du ved ikke, hvorfor han var nødt til at forlade og endnu dit sind begynder at gøre en historie, en antagelse.
Du tror måske, han ikke kan lide dig eller at han ikke er interesseret i din virksomhed. Der kan eller kan ikke være rigtigt, men hvorfor gider tænke negative tanker, når du ikke rigtig kender grunden til at han forlod.
Hvis du ønsker at kende årsagen, så spørg! Du kan finde ud af at han bare gik udenfor for at sætte penge i et parkometer, at han havde en familie nødsituation, eller noget andet, som ikke var relateret til dig på alle.
Så hvordan gør du det? Når stille spørgsmål, skal du gøre det i en ikke-fordømmende måde med hensigten at finde sandheden. Holde os til fakta og bruge en neutral tone når stille spørgsmål mundtligt.
Hvis ikke du stadig er overbevist om, er her syv grunde til hvorfor du og din virksomhed, kan blive ramt på grund af antagelser. Gør antagelser er dårligt for business, fordi gør så kan:
1. forårsage unødvendig stress
2. spilde tid og energi
3. skabe misforståelser
4. få dig til at gå glip af på store muligheder
5. Sænk din tillid og skabe selvtillid
6. føre dig til at tilbyde det forkerte produkt/service
7. skabe hindringer, som ikke findes
Forhåbentlig er det klart, hvorfor antagelser er ikke godt for din virksomhed og du er villig til at stoppe med at lave dem. Gør antagelser er ikke godt for nogen relation, hvilket betyder, du kan anvende dette til din personlige liv såvel. Efter alt, du har et liv uden for din virksomhed ret?
Min udfordring til dig er at begynde at betale opmærksomhed til dine tanker og blive bevidst om hvornår du gør antagelser og derefter komme ind i handling og stille de rigtige spørgsmål.
Stille spørgsmål er simpelt, og ikke altid let. Finde modet til at gøre hvad kan føle sig vanskeligt og spørg bare. Slutter antagelser er ligesom enhver færdighed, det tager praksis. Jo mere gør du det, jo lettere bliver det!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *