Kontrakt rengøringsmidler-en Guide til virksomheder. Del 3

I denne tredje del jeg vil se på de resterende spørgsmål bør du spørge af de kommercielle rengøringsvirksomheder udbud for din rengøring kontrakt.
Vil rengøring blive overvåget og hvor ofte?
Hvis kontrakten kræver kun 1-2 rengøringsassistenter bør inspektioner udføres ugentligt. Når kontrakten har været oppe og kørende i nogen tid og rengøringsassistenter har afviklet i en god rutine, kan det være muligt at besøge kun månedlige. Kontakt mellem den tilsynet med enkelte, og klienten er helt afhængig af dine ønsker om den rene vil godt så fleste af kunderne ikke ønsker at blive generet med selv høflighed opkald til at se, om de er tilfredse. Beslutninger herom er helt op til dig i klienten.
Hvis den rene kræver 3 eller flere rengøringsassistenter så en tilsynsførende bør være på finder sitet til enhver tid rengøring sted. Hvis det er 3-5 rengøringsmidler vil derefter normalt blandt rengøringsassistenter fungere som vejleder. Tal over 6 vil normalt have en specialist vejleder på plads. Har 3 eller flere rengøringsassistenter på et websted uden direkte opsyn er sjældent vellykket.
Virksomheden kan give en fuld rengøring undersøgelse
Dette ville medføre rengøringsfirma gør en grundig undersøgelse af din lokaler, at bemærke alle dine rengøringsbehov. Det vil derefter blive præsenteret som en skriftlig rapport eller i form af et regneark. Enten måde det vil detalje alt rengøring, der kunne være gjort og hyppigheden og eventuelt metoden især hvis det indebærer brug af specialudstyr. Det er så op til dig, klienten at beslutte, hvilke elementer du ønsker faktisk indbygget i den rengøringskontrakt. Dette beskytter begge sider fra nogen urimelige klager.
Alt for ofte når et rengøringsfirma kaldes vises de rundt om bygningen ret hurtigt med kun den absolut skitserer, hvad præcis klienten kræver. Klienten ved, at de ønsker deres lokaler rene og ryddelige, men nogle af detaljerne i der kan nemt gå ubemærket. Det er ikke før er gået lidt lidt tid at nogen klager, rengøringsassistenter ikke gør noget. Noget, der ikke nogensinde blev nævnt men antaget ville ske. Et klassisk eksempel er støv og fnug, der ophobes bag arbejdsstationer rodet med computer kabler. Disse kan ikke selv være normalt meget synlige. Personen, der måske ændrer et stykke hardware og trækker tabel til at finde alle denne fnug blandt kablerne og derefter klager over at rengøringsmidler ikke har gjort der job!
Tanken om undersøgelsen er at sætte de klienter uudtalte forventninger til praktisk virkelighed. Det er, hvis de ønsker visse jobs udført de skal forstå, at de tager ekstra tid og skal være betalt i overensstemmelse hermed. Det hjælper også til at udkrystallisere hvad klienten rent faktisk ønsker, og er parat til at betale for, så der kan være nogen klager yderligere ned på linjen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *