Myten om Rankings – ud over Search Engine Optimization

Hvad der følger er en komprimeret version af en samtale, der sker alt for ofte, da jeg er kontaktet af et kundeemne interesseret i søgemaskineoptimering (SEO):
Udsigten: Vi har brug for vores hjemmeside optimeret, fordi vi ikke viser oppe for enhver søgninger.
Mig: Hvad søgninger har du prøvet?
Udsigten: Vi ikke dukke op til noget.
Mig: Hvorfor du ønsker at dukke op i søgninger?
Udsigten: Nå, det synes ligesom vi bør. Vores konkurrenter gør, og vores hjemmeside er måde bedre end deres egne.
Mig: Men, virkelig, hvad ville du står til at vinde ved tydeligt at dukke op i søgemaskineresultater?
Udsigten: Godt, vi kunne få flere mennesker, der søger vores produkter eller tjenester til at finde ud af om os.
Mig: Så hvad du siger er at øge din søgemaskineresultater kunne hjælpe dig med at øge salget og bevidsthed?
Udsigten: Ja.
Mig: Nu vi er på rette spor. Da dit mål er at øge salget og bevidsthed, har du tænkt over ikke kun forbedre din søgemaskine placeringer, men også at få flere mennesker til at tage en handling på dit websted, der fører til et salg, får flere mennesker læse dine pressemeddelelser eller hvidbøger så at kan de konsekvent associerer virksomheden med dit tilbud, eller at sende dine kundeemner, et regelmæssigt nyhedsbrev til at styrke dit navn og din ekspertise?
Udsigten: Ikke du høre mig? Vores hjemmeside er stor. Vi dukke bare ikke op til søgninger.
Og så det går.
En konsekvent problem med de “ranking-centric” tankegang viste ovenfor er, at det ikke afspejler en stærk begrundelse for at blive involveret i SEO. Hvor er sande business casen? Hvilke konkrete resultater er ønsket? Generelt, hvis et perspektiv ikke kan forklare, hvad han eller hun håber at nå ud over “højere placeringer” eller “mere trafik”, vi vil først prøve at uddanne, og hvis denne person ikke kan bevæge sig ud over disse grundlæggende emner, vi venligst vil henvise dem andre steder.
Oftere og oftere, får mennesker i SEO af de forkerte grunde (og nogle gange uden nogen egentlig grund overhovedet). At opnå høje placeringer for målrettede søgesætninger, mens en beundringsværdig og værdifuld mål, er virkelig kun et lille stykke af den hele online markedsføring puslespil. I denne artikel vil vi diskutere et par ekstra, men lige så vigtigt, stykker.
Hjemmeside omregning
Hjemmeside omregning er kunst og videnskab for at få flere af de mennesker, der kommer til dit websted til at tage den handling, du vil have dem at tage – fyld ud formularen kontakt læse din hvidbøger, tegn op for dit nyhedsbrev eller (i forbindelse med e-handel) købe noget. For en virksomhed, der forsøger at opbygge offline forretning, er denne handling typisk noget, der får perspektiver i salgspipelinen gennem en form for online-registrering. For en virksomhed eller organisation, der forsøger at opbygge bevidsthed, kan denne handling være en række ting – at få besøgende til en bestemt side på webstedet, få dem til at blive længere på webstedet, eller at få dem til at fortælle en ven om stedet. Det kritiske punkt, som ofte overses i en ranking-centreret tankegang er, at ingen antallet af high search motor placeringer vil behandle det virkelige problem, hvis din hjemmeside ikke er tjener som en effektiv markedsføring og salg værktøj. Og som jeg har sagt mange gange før, den samlede nettovirkning af rais!
ING din konverteringsfrekvens fra én til to procent er den samme nettoeffekten som fordobling din trafik, og det er næsten altid lettere. Øge antallet af besøgende på et websted, der ikke konvertere dem effektivt er ligesom pumpe højtydende benzin i en bil med motorproblemer – det kan måske hjælpe bilen for at køre en lille smule bedre, men hvis du havde gjort reparationer før du tilføjer premium brændstof , det virkelig ville have nynnede.
Online PR
Dit website er kun én potentielle online destination hvor folk kan finde ud af om din virksomhed, og en typisk bruger vil betragte dit websted som en reklame, siden du har fuldstændig kontrol over indholdet. Med optimeret pressemeddelelser og ekspert artikler, kan du dog have firmaets navn nævnt på populære nyhedswebsteder og brancheportaler, hvor troværdighed er mere iboende.
Optimeret pressemeddelelser
Pressemeddelelser, der er optimeret til at vises, når visse betingelser er indtastet i Nyheder ransage maskine er en glimrende måde at opbygge navn anerkendelse og troværdighed. Hvis nogen tager sig tid til at søge efter nyheder relateret til din branche, er han eller hun formentlig enten i din virksomhed, lære om dit marked, eller skrive et stykke om din branche. Den sidste kategori er især væsentlig, da en nyere undersøgelse * angiver, at 98% af journalister gå online dagligt, 92% bruger internettet til artikel forskning, og 73% bruger det til at finde pressemeddelelser. Uanset motivation, en person har, når han eller hun søger efter nyheder relateret til din branche, du firmaet repræsenteret i resultaterne.
Ekspert artikler
En anden god måde at fremme din ekspertise og forretning er at skrive ekspert artikler og indsende dem til de førende online publikationer i dit område. Mindst én person i virksomheden er næsten helt sikkert en ekspert på dit område-hvorfor ikke lade alle vide, at? En person, der læser en ekspert artikel offentliggjort på en industri portal, og der efterfølgende klikker gennem webstedet (fra linket i den sagkyndiges bio) er yderst målrettet og allerede har et gunstigt indtryk af din virksomhed. Desuden, den samme undersøgelse dommen fandt, at 76% af journalister gå online for at søge nyhedskilder eller eksperter. Når din virksomhed har vist, at du har eksperter på personalet ved udgivelse artikler i troværdige og ikke-partisk fora, begynder telefonen uvægerligt til at ringe. Dine eksperter vil blive bedt om at give deres meninger, citater eller oplevelser til kronikker, ofte i prestigefyldte industri publikationer. Fordelene ved dette, selvfølgelig, behøver ikke forklaring. En sidegevinst til b!
OTH af de ovennævnte strategier er thatthey øge antallet af indgående links til dit websted, og derfor kan hjælpe med at øge din søgemaskine placeringer – som kan være den primære årsag til du kiggede ind i SEO i første omgang.
Nyhedsbreve
Direct mail blev engang betragtet som en marketingmedarbejder drøm – men e-mail-nyhedsbreve kan være langt mere effektiv. Forestil dig en direkte mail liste med en lav levering omkostninger, hvor hver enkelt person på listen har vist en interesse i at modtage sådanne forsendelser. Sådan er karakteren af opt-in e-mail nyhedsbreve. Folk har vist nok interesse i din virksomhed, eller i det mindste i hvad virksomheden har at sige, at invitere dig til at kommunikere med dem på regelmæssig basis. De væsentlige giver dig tilladelse til at holde dig “først i sindet”, når de overvejer dine produkter eller tjenester. Sådanne muligheder er sjældne i markedsføring verden. Ved at kombinere konvertering principper du har anvendt på din hjemmeside til dine e-mail-nyhedsbreve, kan du også få folk til at tage en handling, der sætter dem i dine salgskanaler uden at bekymre sig om at få dem til din hjemmeside, selv.
Konklusion
Disse er kun nogle få af de supplerende måder at udvide online initiativ ud over en fejlplaceret ranking-centreret tilgang. Weblogs (eller blogs) betragtes ofte som en anden ny grænse i online markedsføring, og vi har ikke engang rørt på betalt medier muligheder såsom bannerreklamer eller pay-per-klik markedsføring. Men de tre komponenter ovennævnte er vigtige elementer i en komplet og vellykket online marketing initiativ. En SEO-kampagne lanceret uden overvejer dem er som at køre en fire-cylindret bil med kun én cylinder fyring-det vil gå, men du vil helt sikkert nå din destination hurtigt – og mere gnidningsløst-med alle fire.
Middleberg-Ross undersøgelse og Pew Internet og amerikanske Life-projektet

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *