Vis dine kunder du pleje

Jeg har for nylig gik til en stor computer/elektronik butik at købe et dyrt softwarepakke. Jeg havde det godt, at jeg var i stand til at finde softwaren på en betydelig rabat. Men på tidspunktet var jeg ved at betale for mit køb, jeg har aldrig ønsket at komme tilbage til butikken igen.

Hvad skete der?

Hvad der sker i mange organisationer i disse økonomiske tider? De investerer flere penge for at bringe i de bedste produkter, skabe stor butikken displays og bringe i de bedste computersystemer til at styre lager og proces ordrer. Men de investere lidt tid eller penge at gøre sikker på, at kunden har en fornøjelig oplevelse på “sandhedens øjeblik.” Masser af “high-tech,” ikke meget “high-touch.”

Hvad der skete mens checke ud var, at kassereren var så ligeglad med min eksistens at jeg kunne have været Osama Bin Laden og hun stadig ikke ville have bemærket. Ingen øjenkontakt, dårligt kropssprog, ingen interaktion med mig udover at sige “$312.64, kreditkort eller kontanter?” Har du nogensinde oplevet det før?

Forum Corporation gjorde en undersøgelse, hvor de spurgte folk, hvorfor de stoppe med at gøre forretninger med en virksomhed. Sixty-otte procent sagde, at de forlod på grund af ligegyldighed af organisationen de gør forretninger med.

Hvor mange penge er du mister på grund af ligegyldighed af dine medarbejdere? Eller en bedre spørgsmål, hvor mange kunder eller hvor mange penge kan du råd til at miste i disse konkurrencedygtige tider? Ikke én jeg håber. Men det sker hver dag.

Hvordan kan du stoppe denne titel bølge af kunder fra forlader organisationen? Uanset om du er en leder, en medarbejder eller en ejer af en organisation, der beskæftiger sig med kunder (og hvem der ikke gør) personligt eller telefonisk her er tre “fornuft” kunde service teknikker, der vil vokse din kunde base:

1. gennemføre en “fornuft” kunde service politik oppefra og ned.

Udvikle en mission statement, der tydeligt forklarer, hvordan man behandler kunder, hvordan kunder skal føle beskæftiger sig med organisationen, og hvad organisationen vil gøre for at sikre en behagelig oplevelse for kunden. Meget vigtigt, inddrage alle medarbejdere i den definerende proces for at komme med ideer, udfordringer til missionen, og hvad de vil gøre for at sikre succes for missionen. På denne måde alle tager “ejerskab” i løsningen.

2. støtte din Mission med effektiv træning.

Det er ikke nok at oprette en mission statement, der sidder i de mørkeste områder i organisationen. Give løbende uddannelse, således at “fornuft” kundeservice bliver en del af mission statement og organisationen giver kunden en fremragende kundeoplevelse. I min situation i butikken, det var en situation, der ville have aldrig sket, hvis banken havde den rigtige uddannelse om, hvordan du interagerer med kunden. Også diskutere mission statement på personale og medarbejder møder og coachings. Hvis du har valgmuligheden, videobånd medarbejderne interagere med dine kunder.

3. motivere til mere af det samme.

Gøre alt for at “fange” din medarbejdere eller kollegaer gør noget godt. Dette betyder på det tidligste øjeblik du ser eller hører om nogen i din organisation, Sørg for at du belønne eller anerkende ham eller hende for deres indsats. Helst i det offentlige. Dette kunne være en “great job” mærkat, en rabatkupon til en restaurant eller butik eller et simpelt “Tak – du for et job godt klaret.” Huske, centrale er at belønne enkeltpersoner snarest muligt efter den handling, du ønsker at se.

Disse er de tre “fornuft” kunde service ideer, som du kan implementere i dag til at holde dine kunder kommer tilbage og vokse din virksomhed.

Copyright © 2004 Ed Sykes. Alle rettigheder forbeholdes

Web-adresse:

Blog-adresse:

RSS Feed:

Publishing retningslinjer: Du har tilladelse til at offentliggøre denne artikel i din ezine, offentliggørelse, ebook, eller på din hjemmeside, så længe den hjælpekilde boks er inkluderet i artiklen, og så længe hverken artikel eller ressource boksen er ændret på nogen måde. URL i den ressource boksen skal være angivet som et hyperlink. Mindre ændringer i formateringen er tilladt.

Venligst E-mail forfatteren en kopi af enhver ezine eller nyhedsbrev ved hjælp af denne artikel

Hvis du bruger denne artikel på et websted, skal du indstille ressource link som et hyperlink

Behage sende Webadressen på ethvert sted, hvor artiklen er indsendt.

Venligst snail mail kopi af eventuelle trykte publikation ved hjælp af denne artikel for at:

Gruppen Sykes

2133-126 Upton drev #234

Virginia Beach, VA 23454-1193

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *